top of page

Puglia Turu (Locorotondo & Lecce) - II.Gün

Sevgili İtalya severler,

İtalya seyahatimizi en başından itibaren okuma isterseniz Roma ilk günden başlamak üzere linke tıklayabilirsiniz.

Puglia ilk günü (Polignano a Mare & Alberobello) okumak için ise bu linke tıklayabilirsiniz.

22 Temmuz 2022 Cuma sabahı leziz kahvaltımızdan sonra yola çıktık. Locorotondo normalde programımızda yoktu fakat çok yakın olduğunu görünce uğramaya karar verdik.

locorotondo - pugliada gezilecek yerler
Locorotondo

Puglia bölgesinin merkezinde yer alan Itria Vadisi şehirlerinden olan Locorotondo beyaz duvarlı evleri, daracık uzayıp giden sokakları ve panoramik manzarasıyla oldukça ilgi çekici bir yer. Rengarenk çiçeklerle süslü, her zaman canlı olan meydanı ve 19. yüzyıldan kalma kilisesi görülmeye değer 😍

Locorotondo’da pazara denk geldik. Türk pazarlarından farksız, fiyata şarkı tutturan İtalyan pazarcılar 😅

Bir çanta gördüğüm etiketi 35 Euro’ydu, çantayı gösterip fiyatı sorduğumda direkt “Sana 15 Euro yaparım” dedi, kaptım tabi ki 😍

Peki sizce biz en Euro’lusundan ceza almamak için yol kenarındaki hız limitine uyacağız diye (ki çoğunlukla 50) arkamızda konvoy oluşturmuş muyuzdur? Bir süre sabredip sonra sollayarak geçiyorlar, geçerken de dönüp bakıyorlar “Kim bu fesso (gerzek)?” diye 😊 Bünyeye bol miktarda İtalyan küfürü aldığımız doğrudur 😄

İlk deniz durağımız “Grotta della Poesia” oldu. Suyun rengi inanılmaz! Oldukça kalabalıktı yine tabi, bir de buralara hiç duş vs. yapılmamış, tesis de yok gerçi, böyle doğal güzellik bir yer.

Diğer durak da burasıydı: “Torre Sant’Andrea”. Deniz yine çok güzel.

Torre Sant’Andrea - puglia plajları
Torre Sant’Andrea

Tabi denize gir çık, duş olmayınca kumdan arın, tekrar arabaya bin vs. biraz zahmetli olmadı değil. Geziyi deniz tatili olarak planlamadığımız, bir girip-çıkacağımız, deneyimleyeceğimiz birer durak olarak konumlandırdığımız için bir tık uğraştırıcı oldu ama değdi 😊

Oradan da çıktıktan sonra hedef Lecce oldu. Lecce’deki evimiz (Armonia), daha önce kaldığımız yerlere göre büyüklük açısından bir saray! Zaten bina oldukça ihtişamlı. Bize ayrılan kısımda da kocaaaman bir yatak odası (salonu da içinde demek doğru olur) ve yine kocaman bir banyo vardı. Tavanı öyle yüksek ve ihtişamlı ki. Balkonu vs. hakikaten çok güzeldi. Kahvaltı için de yakındaki bir kafe (ismi Opera) ile anlaşmış sahibi, size bir kart veriyor, o kart ile gidip bir tatlı/tuzlu ve bir içecek alıp ücretsiz kahvaltı yapıyorsun. Üstelik oradan ayrılırken bir de bize Lecce magneti hediye etti 😍Detaylara linkten ulaşabilirsiniz.

Duş vs işlerinden sonra Lecce merkeze gidip (yürüme mesafesinde) “Alventuno” isimli bir kafede “aperitivo” yaptık.

lecce aperitivo - leccede ne yenir

Kafenin puanı zaten oldukça iyi, biz de test edip onaylamış olduk, zira “bruschetta”lar efsaneydi😋 “Straciatella” peyniri sürmüşler, böyle bir versiyon yememiştim, aşırı tavsiye!

bruschetta nedir - lecce'de ne yenir
Bruschetta

Akabinde “crostini” denedik. Hepsine aman aman bayılmasak da birkaçı çok lezzetliydi. Özellikle siyah trüf mantarı aromalı olanı😍öyle ki dönmeden trüf almaya karar verdik 😄

crostini nedir - trüf mantarı
Crostini

Puglia bölgesinde yer alan Lecce, İtalya’nın en güney ucundaki şehirlerden biri. Ferzan Özpetek’in ünlü filmi “Mine Vaganti – Serseri Mayınlar” burada geçiyor.

lecce gezilecek yerler

Önemli yapılar arasında ihtişamıyla büyüleyen “Basilica di Santa Croce” var. İçeride dini ayin olduğu için giremedik ne yazık ki.

Basilica di Santa Croce - lecce'de görülecek yerler
Basilica di Santa Croce - Lecce

Bir diğer görülmesi gereken yapı ki zaten şehrin ortasında bulunuyor; “Anfiteatro Romano”.

Anfiteatro Romano - Lecce'de görülecek yerler
Anfiteatro Romano - Lecce

Akşam yemek için pizzadan devam ettik, zira burada dünyadaki en iyi 50 pizzacı arasında giren “400 Gradi”yi deneyimlemek istedik. Oldukça hoş bir ambiyansı var, girişi gece kulübü girişi gibi, zaten ilk başta fark etmeyip geçmişiz, sonra geri dönmek zorunda kaldık.

lecce'de nerede ne yenir - italya'da pizza fiyatları
400 Gradi - Lecce - Pizza Çeşitleri ve Fiyatları

Burada, Napoli’deki Michele’nin aksine fazlaca çeşit var, insan neyi seçeceğini şaşırıyor. Pizza gerçekten süper lezzetliydi ama bizim yine de aklımız Napoli’de yediğimizde kaldı (Napoli mecaramız için buraya tıklayabilirsiniz), net bilgi 😊

Dönerken bir moda okulunun defilesine denk geldik fakat artık öğrencileri çağırıp tebrik etme aşamasına gelmişlerdi, dolayısıyla defileyi izleme şansımız olmadı ne yazık ki 😟

Ertesi sabah (23 Temmuz 2022) Opera isimli kafedeki ücretsiz kahvaltımızın tadını çıkardık. Kafe oldukça güzel, Lecce’nin spesiyali “pasticciotto” yu burada deneyimledik. Dışı yumuşacık hamur, içi isteğe göre krema, nutella, fıstık ezmesi vb şeylerle dolduruluyor. Oldukça taze ve lezzetliydi 😋

lecce'de ne yenir - pasticciotto nedir
Pasticciotto

Bunu çekerken yan tarafımızda duran çocuk bir heykele bir bize bakıp durdu. Doğru yapıp yapamadığımızı mı kontrol ediyordu acaba 😜

leccede gezilecek yerler

Puglia'daki üçüncü günümüz için linke tıklayabilirsiniz 😊