top of page

Puglia Turu (Alberobello & Polignano a Mare) - I.Gün

Sevgili İtalya severler,

Puglia turu, İtalya seyahatimizin 7.gününde başlıyor, Roma'dan başlayıp Napoli ile devam eden İtalya seyahatimizi ilk gününden itibaren okumak isterseniz linkten ulaşabilirsiniz.

21 Temmuz 2022 Perşembe sabahı erkenden kalkıp Bari için otobüse bineceğimiz durağa yol aldık. Otobüs saat 8:30’da olduğu için yine ziyadesiyle erken kalktığımız bir sabah oldu 🥱

Otobüs durağında oturacak yer olmadığını söylememe gerek var mı? 😅 Bir terminal şeklinde olmadığı için de gerçekten doğru yerde beklediğinden emin olmak zor ama neyseki doğru yerdeymişiz ve 8 buçukta otobüse bindik. Abartısız sekiz buçuktan dokuz buçuğa kadar şoförümüz telefonda durmaksızın konuştu. En son akşam pizza yiyeceğinden falan bahsediyordu 😄

Kullandığımız otobüsün detayları bu şekilde (kişi başı 12 Euro):

italyada ulaşım - italyada otobüs bileti fiyatları - napoli bari
Napoli - Bari Otobüs Bileti

Puglia’da sahillere de uğramak istediğimiz için; araba kiralamamız gerekti ve Bari’den teslim alacak şekilde booking üzerinden kiralama işlemini yapmıştık. Yolda “acaba Türk ehliyetimizle arabayı kiralayabilecek miyiz endişesi” hasıl oldu. Zira hiçbir işlem yapmamıştık. Yani ben o kısmı tamamen Kadir’e bırakmıştım ve o da okuduğu bloglarda mevcut Türk ehliyeti ile ekstra para ödeyerek kiralanabildiğini okumuş, eğer ehliyet yeni ehliyetlerdense zaten sıkıntı yokmuş (ama onunki eski ehliyet) 😑Biz çok önce okumamız gereken kiralama sözleşmesini Bari’ye giderken yolda okumaya başlayınca tüm sorumluluğun bize ait olduğu, uygun ehliyet olmadığında para iadesi yapılmadığı vs maddeleriyle yusuf yusuf şeklinde yola devam ettik 😟 Diğer bir sıkıntı da otobüsten ineceğimiz durağın arabayı teslim alacağımıza yere çok uzak ve toplu taşıma ile ulaşılamayan bir mesafe olmasıydı. Biz endişelerle ilerlerken kiralama şirketinden bir yetkili bize whatsup’tan yazdı; “Kaçta inersiniz, sizi almaya gelelim mi?” diye 😳 Bizim gözler kalp kalp oldu tabi 😍 Gerçekten de 11 buçuk civarı indik ve son model Tesla arabasıyla bizi almaya geldiler!! 🎉Kiralama işlemi tereyağından kıl çekercesine rahat oldu, biz arabayı aldık ve yola koyulduk, momento di şükür 🙏😁

Bu hak edilmiş konfor ile (bugüne kadar ortalama 20 bin adım atmışız her gün) ilk durağımız “Polignano a Mare” ye vardık.

Sezonu Adriyatik Denizi’nde açmış olduk🤩 Süper küçük, taşlık bir plajı var, çok kalabalık tabi ki ve tam elin gösterdiği noktadan alkışlar eşliğinde atlayış yapan çılgınlar var😄

polignano a mare - puglia deniz - puglia'da nerede denize girilir
Polignano a Mare

Polignano a Mare - bari'de nerede denize girilir

Buradan sonra aslında "Monopoli"ye gitmeyi planlamıştık fakat "Alberobello"ya geç kalmayı göze alamadık ve Monopoli'den feragat ettik 🤷‍♀️

alberobello - puglia turistik yerler - puglia'da nereye gidilir
Alberobello

Uzun zamandır fotoğraflarını gördükçe iç geçirdiğim, çok görmek istediğim bir yerdi burası 😍 Özellikle son yıllar pandemiydi, Euro’nun durumuydu derken İtalya’ya bir daha gidemeyecekmişim gibi bir hissiyat olmadı değil, dolayısıyla benim için gerçekten “il momento di şükür – şükür anı” 🙏

Şimdiye kadar gezdiğimiz yerler, seneler önce de olsa, gittiğim yerlerdi fakat Puglia bölgesini hiç gezmemiştim. Aslında Erasmus zamanı – o zamanki cahillikle öğretmen çocuğu olarak yeşil pasaport alabilecekken vizeye başvurup, İtalya da sağolsun bize sadece İtalya vizesi verince – millet ülke ülke gezerken ben bol bol İtalya’yı gezmiştim😄 Ama şimdiki aklım olsa, aldığım hibeyi daha az hediyelik eşyaya yatırıp çok daha fazla şehir gezerdim. İnsan bilinçleniyor da işte bazen geç oluyor 🤷‍♀️

Alberobello, İtalya'nın güneyinde Puglia bölgesinde yer alan Bari şehrine bağlı küçük bir kasaba. Kelime anlamı olarak güzel ağaç demek, fakat burası "trulli" ismi verilen evleriyle ünlü. Ve bu evler 1996'da UNESCO tarafından Dünya Mirası olarak belirlenmiş.

alberobello gezilecek yerler - italya kubbeli evler

Trullo ya da çoğul kullanımıyla Trulli, Itria Vadisi'nde yer alan, geçmişte maddi zorluklar yaşamış insanların vergi vermemek adına ürettiği çözümle ortaya çıkmış konik çatılı evler. Harç kullanmadan gri ve beyaz tonlardaki taşları üst üste yığarak oluşturmuşlar bu ikonik çatıları.

alberobello gezilecek yerler- alberobello tarihi

16.yy başlarında Kont Andrea 40 köylünün burada yerleşmesine izin veriyor. Köylüler ürünün onda birini konta vermek koşuluyla tarımla uğraşıp ürün yetiştiriyorlar.

alberobello evleri - alberobello tarihi

Zamanla nüfus artınca vergi zorunluluğu getiriliyor. Köylüler vergiden kaçabilmek için bu konik çatılı evleri inşa ediyorlar. Herhangi bir kontrolde çatıları rahatlıkla yıkarak vergi ödemekten kurtuluyorlar.

alberobello tarihi - alberobello evleri
Io 💓 Alberobello

Trulli külahının ön tarafına boyanmış olan işaretlerin farklı anlamları var; bazısı ailenin gücünü temsil ediyor, bazısı kötü gözlerden korunmak amaçlı vb. 👇

trullo evi nedir - trulli - alberobello neresi - alberobello tarihi

Biz de terası olan bir Trullo evinde (Terrazza Sui Trulli) kaldık. Sahipleri süper güler yüzlü ve yardımsever insanlar. Odamız da çok güzeldi, her detay incelikle düşünülmüş. Detayları linkteki gibi.

alberobello kalınacak yer - alberobello nerede kalınır
Terrazza Sui Trulli

Ertesi sabah şu manzarada böyle güzel bir kahvaltı masası hazırlandı bize 🤩 Daniele her bir tabağı ayrı ayrı açıklayarak getirdi masaya. Hepsi de son derece lezzetli ve tazeydi😋 Şimdiye kadar kaldığımız tüm yerlerden memnun kaldık ama burası gerçekten aşırı tavsiye!

alberobello nerede kalınır - trulli evleri

Burası (La Lira) inanılmaz lezzetli focaccia’lar yapıyor 😋 Görsel olarak pizzaya benzediği için “focapizza” deniyor. “Focaccia nedir?” derseniz Cenova seyahatim sonrası blogumda yazmıştım, buradan ulaşabilirsiniz.

alberobello'da ne yenir - focaccia - focapizza

Limonlu bira, hastası olduk! 🤩

italyada ne içilir - limonlu bira - italyan birası

Hani bazı güzellikleri fotoğrafa sığdıramazsınız ya, işte öyle bir şey...🥰

alberobello - italya kubbeli evler

Puglia turumuzun ertesi günü için linke tıklayabilirsiniz 😊